Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 7 november 2016

VARDAG HÄR PÅ LILJEGÅRDEN

Ja så var helgen förbi för denna gången, dags att gå in i vardagen. Snön som föll här igår är ett minne blott idag, men jag hade inte trott något annat då vi bor i Skåne.....men jag får vara nöjd med att det är kallare - 4 grader! 
Det doftar så gott här nere i köket av enriset som jag var ute och plockade igår.... nästan så att jag får lite julkänsla.
Det får mig att tänka på, att jag kanske snart ska börja med att fundera på det där, att köpa julklappar, vill inte vara ute i sista minuten och panik köpa! 






Igår beställde jag järnringar på nätet, jag ska klä halva ringen med lingonris och sedan sätta en julgransljushållare i och de ska hängas upp i fönstren. Bild  kommer senare, så att du förstår vad jag menar. Jag fick idén, när jag surfade på nätet, inget pråligt...... utan väldigt enkelt, men fint. 
Jag har fodrat alla djuren och ska snart släppa ut dom, innan jag beger mig till mitt jobb.....det är ju åter vardag. 



Jag hoppas att du får en bra måndag, var du än befinner dig i världen.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: