Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 9 november 2016

DET BLIR TILL ATT TÄNDA LJUS OCH SÄTTA PÅ PANNLAMPAN

Säg det som varar, snön 🌨här blev inte långvarig, det ligger bara lite vitt puder här och där. När man bor ute så här ute på landet som vi gör, är det skönt med snö som lyser upp i mörkret så att vi kan gå ut, utan att behöva sätta på pannlampan .
Men som det nu ser ut nu🌌, är det pannlampa 🔦och tända stearinljus 🕯som gäller!! Det är bara att gilla läget och hoppas på ett nytt snöväder.


Idag har jag tagit mig tid till att binda lingonris på mina stålringar som jag fick hem igår. Jag tycker att de blev bra, enkla och stilrena.....så nu hänger de i två av fönstren och som du förstår så har jag så klart inte kunnat vänta med att tända ljusen!! Gör inte någon snö kvällen ljus här, så får det bli lite tända ljus istället.Du tycker kanske att jag är tidig med både enris och lingonris, så här innan själva julen.....men jag tycker egentligen bäst om tiden innan,  men min enda tomte (ja du läste rätt)får allt vänta med att komma fram!!



Jag måste berätta att jag även har fått köpt en julklapp, ute på en nät auktion.....det känns bra att ha börjat med julklappsinköpen, du har kanske också börjat?

Imorgon ska här bakas både julbröd och knäckebröd så det blir allt till att provsmaka, jag kan ju alltid baka nytt ifall det skulle ta slut...hi,hi!!
Mycket julmat i år tänker jag inte laga, för vi har tänkt att fira jul på danskt vis i år.....med anka och risgrynsgröten byts ut mot ris alla Malta med hackad mandel och varm körsbärsås.
Skönt att inte behöva ha ett kylskåp fullt med julmat, när familjerna har åkt hem.
Vi kommer att fira julafton en helt annan dag, för julafton firar jag för tredje året i rad på mitt arbete.


Kram ifrån ett snö fattigt Liljegården /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: