Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 22 november 2016

KAN INTE FÅ FÖR MÅNGA


Idag har vi bakat mandelmusslor tillsammans med våra vårdtagare på arbetet, underbart att se hur tagen sitter i,när de tummade ut degen i formarna.

Mandelmusslor är en av de vanligaste julkakor som jag tror att de flesta har bakat .


Så nu har vi gemensamt  fyllt kakburken, så att det kan ätas mandelmusslor fyllda med grädde och sylt till första advent. Jag tror att det kommer till att smaka extra gott, när de själva har bakat dom.


Imorgon ska jag se till att få putsat fönsterna här, jag tillhör inte de som putsar fönsterna titt som tätt men nu så är det snart advent och då skall advents stjärnorna upp i fönstren,så det är ett måste!!  Jag måste också se till att hinna med att köpa flera hyacinter ......det kan jag inte få för många av. 


Levande ljus och hyacinter tillhör de ting som gör att jag får julkänslor, tomtar här på Liljegården finns det bara uppe på höloftet.....för utom en enda som får komma in i huset, den är ett arvegods ifrån min mor.....för övrigt så är den också det enda som är rött här hos oss på julen.  
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: