Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 15 november 2016

NU ÄR ÅRETS FÖRSTA FEM JULKLAPPAR UT DELADE!!

Fem julklappar mindre att tänka på, för nu är de både utdelade och upp packade......skönt!!!
Du undrar kanske om mottagarna blev nöjda?, fattas bara om de inte skulle bli det, då de alla fick vars ett par silverskor som det glimmade om, då de begav sig ut för gå in sina skor ute i leran.....inget glimmar för evigt om man är häst!!


Som du ser, så hade jag besök här på gården idag av min duktiga hovslagare, det är hon som ser till att de får rätt storlek på skorna och ser till att de sitter bra på fötterna....oh! jag menar så klart hovarna.

Det gäller att vänta på sin tur, men dom säger att inget är som väntans tider och det är nog så sant!! 

Jag bad om en hästsko för att ta med mig till mitt arbete, där vi har Minneslådor med gamla föremål ifrån både köket, gården, skolan m.m.


Alltid är det någon vårdtagare som har haft hästar på sin gård tidigare i sitt liv, då kan kanske hästskon väcka något minne  till livs, hos någon.


Du får ha en fortsatt bra tisdag. 
Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: