Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 3 november 2016

HÖSTSOPPA OCH PANNKAKOR.

Idag kom delar av familjen hit på middag, lika mysigt varje gång när vi samlas för att äta middag tillsammans här på gården.
Jordärtskockorna som jag grävde upp igår, använde jag till dagens soppa.Vi själva älskar jordärtkocksoppa, vad resten av familjen tycker får vi se.



Soppan uppskattades och de äter den gärna fler gånger, det är väl ett bra betyg?
Det är så roligt att sitta och höra på när ungdomarna berättar om,  både skolarbetet och praktikplatser.




Kvällen var mysig  och alla blev mätta.
När de lämnade gården, var det tid att hoppa i gummistövlarna för att släppa in hästar och får inför natten.
Jag har sett två kvällar i rad, en främmande katt som smyger in i stallet och äter av våra stallkatters mat.....frågan är om den har någon ägare eller om det är en så kallad sommar katt som har blivit övergiven? Jag har satt skålar med mat och vatten inne i stallgången, fönstret in till stallet är öppet, så imorgon bitti får jag se om maten är uppäten. Är det en sommar katt, då sätter jag gärna ut lite mat till den, för annars lär den inte klara av vintern.

Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: