Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 30 november 2016

LAMM🐏SKINN,KLÄDER,MAT

Lamm och får är så otroligt mysiga djur, så mycket bra saker vi får ifrån detta fina djur.

Älskar att gå runt med riktigt härliga ullsockar, mysigt, varmt och gott om fötterna när man som jag, vistas mycket utomhus.


Köpte mig fem par nya ullsockar igår, så nu klarar jag mig även över denna vintern.

Hade jag varit riktigt flitig och haft tid, så hade jag kardat,spunnit och stickat mina egna sockar av mina egna fårs ull 🐏.....men vem vet, kanske att jag en dag hämtar ner spinnrocken och kardorna 
ifrån loftet och sätter igång, man ska ju aldrig säga aldrig!!.....

Jag fick mail idag ifrån företaget som bereder mina lammskinn, att de är klara för leverans vecka 5, alltid lika spännande när man får hem lammskinnen.
Lammskinnet som jag sålde idag, skulle en liten prinsessa få ligga och mysa på i sin barnvagn....

Sist men inte minst lammköttet, som är så himla gott....de som säger att lamm skulle smaka kofta, vet inte vad de pratar om!!

Så jag kan inte annat än att älska dessa djur, som ger oss så mycket.

Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: