Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 november 2016

NU KOM DEN!! ☃

Lyssnar man till namnet "Lasse", då har man privilegium här på gården och kan gå in för att få en och en annan morot. 
Skönt att även få vila skallen ifrån allt bäääande där 🐑ute i stallet, tror nog att jag är mera en hund än ett får. 🐕 Mina tre första veckor här i livet växte jag ju upp i köket tillsammans med hundarna, vi delade liggplats m.m. jag hade inte haft något emot med att fortsätta så.....men av någon anledning så tycker inte gårdsfolket så. 



Varför jag är färgad?...gårdens bagge tror att jag är en tacka som ska betäckas, tycker nog att han ska gå och få en synundersökning. Hur i fridens namn kan han ta mig som är sååå ståtlig, för en tacka..hmmm???

Så här glad blir man, då man får följa med matte ut när hon ska plocka lingonris och kottar.

Jag behövede inte bara drömma om snö, för nu kom den...snön!!  Snöflingorna  började så sakta singla ner, så det var kanske ingen dum ide att ge sig ut för att samla in material till kransarna.....imorgon är kanske allt gömt under snö?

Jag fann en ensam vitsippa.....helt galet, ännu är det långt till vår!


Ett evigt väntande tycks hundarna tänka, när jag plockar kottar m.m.

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: