Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 11 november 2016

TVÅ BARNBARN PÅ MIDDAG!

Varför ska jag ha så svårt för att hänga på mig ett förkläde när jag lagar mat? Otaliga är kläderna jag har fördärvat med fläckar. Ett nytt förkläde har jag skaffat mig ,en bra början, för nu tänker frun här på Liljegården ta sig i kragen och sätta på sig förkläde, när hon står vid spisen.....det återstår att se hur det går med det?🤔....jag tror att det går bra i ett par dagar, sedan är jag nog på ruta ett igen!😁


Igår invigde jag mitt nya förkläde, då jag stod vid spisen och lagade middag till våra två äldsta barnbarn som skulle komma hit.



Vi väntar på att det skall köra in en bil 🚘här på gården, det var inte bara vi som väntade, hundarna kände på sig att det skulle komma någon.....så de gick av och an.




Denna veckan blev vi bara fyra 👨‍👩‍👧‍👦till middagen, det kan bli så ibland, men nästa vecka blir vi det desto fler.





Så vi hade en mysig kväll här och såå mycket vi hade  att prata om, det hinner ju att hända en hel del under en vecka. Vi älskar dessa kvällar då vi samlas här över lite mat och får höra hur alla har haft det under den gångna veckan.

Tiden går alldeles för fort ibland, nog är det så?

Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: