Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 14 november 2016

I ÅR SKA JAG HA EN LITEN!!..

Idag fridag och sitter och bläddrar i ett julnummer av en tidning📰 ifrån förra året och blir sugen på att skaffa en liten gran här på gården i år......det ser så mysigt ut, i reportagen där de har en mindre gran.


Jag får väl se till att ge mig ut i skogen för att se ut årets julgran, (vill nämna att det inte är i grannens skog ,utan i vår egen. )Jag har alltid tidigare valt en stor gran, men vet du vad? det är ju inte storleken  som gör det, alltså skappar julstämning .....i år blir det en mindre gran. Det där med att välja ut gran, är ingen lätt uppgift, för när man står där ute i skogen ibland alla granarna, då ser den som man väljer lagom ut .....ända tills då man ska sätta  in den. Då konstaterar man kvickt, att den behöver kortas av minst ett par meter...... samma visa varje år, så det återstår att se om årets gran, blir som jag vill ha den, alltså liten



Jag är i valet och kvalet om jag redan skulle skulle sätta lite belysning i min buxbum som står här ute på verandan, det hade behövts lite extra belysning nu i höstmörkret.....men det som håller mig tillbaka är.....att det är lite väl tidigt, men vad då,vem har sagt att det alltid ska vara som det brukar???....sagt och gjort!!


Jag glömde så klart att kolla efter, så att det fanns batterier hemma och som du ser hade jag bara till en slinga.....så det får jag nöja mig med än  så länge, för jag har ingen lust att köra in till byn idag.


Jag har också varit ute och plockat mossa till ett par kransar, som jag tänker fixa till ikväll.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: