Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 6 november 2016

SÖNDAG MORGON

Vaknade lite senare idag, för det var ju söndag och ingen väckarklocka som väckte mig.
Efter att jag hade varit ute och släppt ut djuren, kunde jag sätta mig vid frukostbordet i lugn och ro, bara sitta njuta av morgonen.


Idag ska jag ta dagen som den kommer, inget inplanerat.....kanske plocka lite enekvistar och göra små buketter att hänga på skåpen, härlig känsla att göra precis vad jag känner för.....nästan i varje fall, men det finns en del måsten när man har djur.

Idag är temperaturen här på noll grader och det kommer snöblandat regn... mest som regn!!! 😡 Jag  längtar så,efter ett vitt landskap, kunna gå ut och pulsa i vit snö....eller sitta på en häst som tar sig fram i lös snö, där snön far som ett vitt moln runt hovarna.....❄ 


Men ännu får jag bara drömma mig tillbaka på förra vinterns få vita dagar, inte var de många. 
Det sägs att vi ska få en varga vinter i år.... men jag undrar allt hur det blir med det??.... det spås både det ena och det andra när det gäller hur vädret ska bli, men det slår sällan in....är det inte så?? 






Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: