Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 4 november 2016

GRANEN STÅR SÅ GRÖN 🌲

🌲 Regnväder och allmänt grått, så jag körde en runda, till vår skog för att hämta några små granplantor för att pynta med både på verandan och inomhus  här på gården. 


Lite tidigt kanske, men jag kunde lika gärna göra det nu när jag var fri och vädret tyckte  jag inte var frestande för en ridtur. Igår hade det varit underbart för en ridtur når jag kom hem, solen strålade ifrån en blå himmel.....men då hade jag fullt upp med både mockningen och sedan med att laga maten till vår familjemiddag.


Jag har även varit inne byn hos blomsterbutiken för att  handla flera hyacinter.....dessa underbara blommor kan jag inte få för många av. 
Jag satte en liten gran i en enkel glasburk med vatten ute i mitt relaxrum, det ska vara mysigt att även vistas där ute.
Även hjärtat som jag gjorde härom kvällen hängdes upp.

Lådan ute på verandan fick lite innehåll, av ett par granar, så nu är det bara lite ljus som fattas, men det får vänta.....även om det hade behövts här nu i höstmörkret.

Så nu står granen så grön och grann i stugan, men dock inte pyntad!!.....lite vinter mys behövs, eller hur?


Imorgon ska Jörgen ut och jaga så jag hoppas på att vädret blir bättre då, för då blir det en ridtur.....men enligt metrologerna, så ser det inte lovande ut för helgen.
Regnar det, då får jag hitta på något annat roligt, jag har tusen saker i huvudet, som jag vill göra, så det lär inte bli några problem.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: