Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 5 november 2016

DET HÄR GÖR EN GRÅ DAG, LJUS FÖR MIG

Imorse när jag släppte ut hästarna, var det till en konsert av fågelsång....inte är det vanligt vid denna årstiden, kanske berodde det på ren glädje över ett fyllt fågelbord med godsaker....ja, vad vet jag?🕊🕊🎶🎶 men underbart var det en sådan här grå mulen morgon.





Det behövs inte stora ting, för att göra en grå dag ljus, djuren och naturen ger mig så mycket, det om något är verkligen lisa för min själ.
Allt jobb som det är med djuren, är som glömt ...när en varm hästmulle strycker sig mot min kind.


Ett par äpplen, tackade de inte nej till.


Värme och ljus  är ett måste, det är en stor mysfaktor.....





Jag har fått rensat bland höstblommorna här inne, hortensiornas blomklasar  har jag klippt av och hängt upp för att torka....på så sätt får de ett något längre liv i något stilleben så småningom.
Om några veckor är det ju tid för att sätta upp advents stjärnorna  i fönstren, så jag tror att jag väntar med att köpa nya blommor tills dess... har ingen aning om vad jag vill ha, men julstjärnor blir det inte, för de är jag ingen beundrare av. Jag hade vita julrosor förra året, men det var ingen hit att ha inomhus, för de vissnade rätt snabbt.







Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: