Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 27 november 2016

STRUVOR ATT GE BORT


Struvor är så himla gott, så igår bakade jag dessa spröda kakor....och tänk att jag lyckades få dom bra, vilket de inte alltid blir och vid sådana tillfällen tar mitt tålamod slut och jag önskar dom långt åt fanders!!!😤
Om det berodde på skicklighet😁 eller för att jag provade på ett nytt recept.....det är frågan??
Det blev gott och väl ca:30 stycken, att ta med till dottern, som vi var hos igår på kalkonmiddag.🦃





Receptet är bus enkelt till "struvor", men det tar sin lilla tid att fritera, då man friterar en i tagit....men det är värt besväret.

2 dl vetemjöl
2 dl mjölk
2 ägg 
Vispas ihop som till en pannkaks smet
Värm oljan till 180 grader
Värm struvjärnet i oljan
Doppa järnet i smeten ett par sekunder, men låt inte degen upp över kanten på järnet, för då får du inte av struvan.

Fritera tills att struvan är gyllengul och lossa den ifrån järnet

Doppa åter järnet i smeten medan det är varmt och så är det bara till att fortsätta så tills att smeten är slut.



Idag tänder vi det första ljuset, nu har vi advent. 
Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: