Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 17 november 2016

CITRONPAJ🍋 OCH GODA SKRATT!

Ja så hade vi torsdag här igen, jisses var tar dagarna vägen?
Torsdag och tid för veckans middag här på gården, tillsammans med delar av familjen.
Middagen var självskriven " lammsadel" ifrån egen uppfödning, det känns bra att äta kött ifrån djur som har haft det bra. Jag såg en film som var utlagd på Facebook och det var fyktansvärt att se hur fåren behandlades....jag mådde verkligen inte bra efteråt, jag skulle aldrig någonsin kunna bidra till ett sådant djurplågeri, genom att köpa köttet. 
Nu kom jag helt av mig med vad jag höll på att skriva, men det poppade liksom bara upp i mitt huvud.

Idag gjorde jag citronpaj till desserten, men var lite i kvalet om jag även skulle göra en med äpple🍏 i.


Men det blev citron i alla🍋 och det blev omtyckt av samtliga, gott med något friskt till dessert efter en middag.


En mysig kväll hade vi som alltid ,när vi samlas här över en bit mat. Idag har jag inte terroriserat middagsgästerna med min kamera, därför ingen bild !! Jag brukar annars säga " ingen bild är lika med ingen middag" och det går alltid  hem!!😁
Imorgon ska här bakas igen, men då blir det inte pajer utan julkakor. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: