Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 8 november 2016

BLÅ HIMMEL = RIDTUR! 🐎

Kom hem vid middagstid, blå himmel och sol, det kunde inte vara bättre!!
Jag hade behövt städa över här inne i huset.... men vet du vad?,  det struntade jag i för det kunde vänta. 
Här gällde det att se till att ta vara på dagen och vistas ute så mycket som möjligt. 
Istället sadlade jag en av hästarna och gav mig ut på en härlig ridtur och du kan tro att det ångrar jag inte.....en ända minut!! 


Temperaturen var -6 grader när vi skulle ge oss ut, så det gällde att ha både kalsingar och ullstrumpor, för det första man fryser om är just fötter och ben.

Hästen håller värmen, då det är han som jobbar på......vi var ute i ca:1 1/2 timme, alldeles lagom tur.
Hemma igen, Fari som hade blivit svettig, fick ett flistäcke på så att han inte blev nerkyld när han släpptes ut igen.

Jag själv fick upp värmen, av att mocka i fem hästboxar och bära vatten, så något flistäcke var inte aktuellt för mig.
Tiden går när man är lycklig, för plötsligt hade det blivit mörkt.
Lantbrevbäraren hade varit här för att lämna av ett paket till mig, då jag var på arbetet. Så hon hade lagt avin här, så att jag fick hämta ut det inne i byn istället. Nu var det så, att en av hundarna hade fått tag i avin och delat den i ett antal bitar, så det blev till att lägga pussel och tejpa ihop så gott det nu gick..... jag fick hämtat ut paketet.
Paketet var så fint inslaget, så jag tyckte nästan att det var synd att packa upp det.....härligt när en firma lägger ner tid på att packa fint, det hör verkligen inte till vanligheterna.


Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: