Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 2 november 2016

HJÄRTANS GOTT!!


Först jobba, sedan var det dags att fylla på i foderkammaren, så det blev en runda till Lantmännen.
Nu går pelletsen till tackorna, som smör för sol, då de nu är betäckta... likaså solrosfrön till fåglarna. Men nu så har jag laddat upp med ett nytt förråd.  





Jag har varit ute i mitt "lilla" trädgårdsland och grävt upp de sista morötterna idag.Vinden var så där härligt kylig, så att det kändes i kinderna....det gillar jag!! 




Jordärtskockor har jag också plockat upp, till morgondagens middag,då familjen samlas här på gården. 
Höstväder.... då kan det väl smaka gott med en värmande jordärtskocksoppa? 



Efter en hel eftermiddag ute i det något kyligare vädret, var det skönt att komma in i stugvärmen, sätta mig med en varm mugg kaffe och  ett peparkakshjärta....som hör till vid denna tiden. 




Lite pyssel blev det också, kransar kan jag inte få för många av, här finns många dörrar att pynta till advent. 







Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: