Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 20 november 2016

HAR GJORT FINT MED HJÄRTAN TILL HÄSTARNA OCH FÅREN

Har gjort advents fint ute i stallet med halm och lyktan som jag köpte igår, hur länge äpplena får ligga kvar är det ingen som vet, då det finns fem matglada hästar i stallet!


Har fixat  till tre hjärtan i mossa och äpple som jag har hängt upp på stalldörrarna, äpplena blir till föda för fåglarna och de byter jag ut efter hand som de tar slut.....antingen med äpplen eller talgbollar.











Jag har haft kontakt med veterinären angående lilla Wilda,efter att jag har haft ute henne, för att se hur hon rör sig.Hon visar något bättre rörelser, så i samråd med veterinären ska hon inte medicineras längre men fortfarande ha boxvila, tills att hon har normala rörelser i trav.

 Tänk att det nu bara är en vecka kvar tills att vi ska tända det första adventsljuset, något sådant blir det inte förstås ute i stallet.....där är det 
led ljus som gäller.


Kram Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: