Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 1 oktober 2016

SÅ GÅR VI IN I OKTOBER

Pigg som en lärka hoppade jag ur sängen idag, ut för att fodra hästarna. 
Svart ute så jag skyndade mig in igen för att sätta på kaffet. 
Helgen ska jag tillbringa till stor del på mitt jobb, men innan dess ska det hinnas med mycket här hemma, men först och främst ska jag ta mig en mugg med kaffe ☕ och kolla nyheterna på mobilen.....min egen lilla stund på morgonen, innan jag går ut för att klara av de dagliga sysslorna, som följer med när man har djur. 

Om tre veckor, när det är min arbets helg igen....då ska jag ha semester och tillbringa den i Danmark hos dottern. Då ska det shoppas både kläder och inredningsdetaljer, jag längtar redan. Djuren här hemma, får då mannen passa.... alla hästarna får då gå i lösdrift. 

Det blev en sallad till lunch idag, mannen är ute och fiskar så jag fick äta ensam. Nu hoppas jag på att han kommer hem med mycket fisk, så att vi har till hösten o vinterns behov av både strömming och torsk, hans fisketurer brukar vara givande. Då kanske vi kan få så att vi även kan röka strömming. 



Det ska bli spännande att se om vår nya bagge, som jag skaffade i höstas kommer till att klara sin uppgift, så att vi kan få nya lamm här till våren. 
Lasse här till vänster på bilden lär där inte bli några lamm efter, för han blev kastrerad i våras, så därför står mitt hopp till Ulle.... han till höger. 

Gör något bra av din dag, för den kommer aldrig åter 💕. 
Kram 💕 Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: