Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 31 oktober 2016

HYACINTER OCH TEKNIK

Imorse var det full fräs, upp och ut i stallet för att släppa ut hästarna 🐎och fåren🐏, samt fodra, fylla på vatten.
Jörgen hade rastat hundarna 🐕och satt på kaffet tills att jag åter kom in.....bara till att sätta sig och inta frukosten, kändes lyxigt!
Sedan blev det åter en tur ut i stallet,för att ge mig i kast med mockningen, det är så skönt när detta är avklarat, för det är inte vidare roligt att ha detta kvar ,då jag kommer hem.....så det var full fräs på frun ute i stallet!!Klockan blev nästan tio när jag var klar, det tar ju sin lilla tid, även om man skyndar på.
Idag skulle jag träffa Catharina och vi skulle fika tillsammans, inte alltid så lätt att få ihop en dag som vi bägge två är fria på.
Det blev till några timmarnas fika och tjejsnack, tiden går fort i trevligt sällskap, är det inte så det heter?
Detta är inte Catharina, men hennes gulliga katt. 
Är man snart femton år och heter Maja, då ska man ha det gott....bara lata sig och äta! 






Sedan fortsatte jag till Ängelholm för att fixa lite nya blommor till köket......kunde inte motstå hyacinterna,så det blev både hyacintglas och vita hyacinter, plus lite annat .




Ett besök i en nyöppnad butik med teknik grejor, var ju bara ett måste och där fanns det mycket roligt, så tomhänt gick jag inte därifrån, men det är ju någon mening med att pengar är runda.... för de ska kunna rulla!!

Imorgon har vi november månad och då dyker det ständiga frågan upp, vart tog förra månaden vägen?

Jag tillhör den generationen, som tycker om att ge en julhälsning på det gamla sättet med julkort.....men du kanske tycker att jag är mossig, när det finns sms? Jag brukar vara duktig och skriva korten i tid, för att sedan bara kunna posta dom, korten är köpta...så det är bara till att sätta fart.


Kram Ingela





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: