Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 16 oktober 2016

VART TOG HELGEN VÄGEN?

Nu är rummet klart, men fönstren ska få vit färg så småningom, men nu är bordet på plats och jag har invigt det idag. 




Jag har suttit och ordnat bilderna som jag har tagit för bloggen och så har jag druckit min första mugg med kaffe ☕ därinne, men det kommer med säkerhet att bli fler.....för jag storm trivs där inne redan. 







Jag har inrett det så gott som färdigt, men några vita kuddar att ha i soffan  fattas och några kvistar i grönt tror jag att kan bryta av i det vita.


Nu är helgen snart slut, vart tog dessa dagarna vägen? 
Ja du, det undrar man varje söndag kväll, är det inte så?....eller vad tycker du? Inte för att jag på något vis är missnöjd med min helg.....den har varit bra på alla sätt och vis.



Ser framemot veckan som kommer, på torsdag ska  Alexandra och jag ha en hel dag tillsammans, vi ska äta ute, det bli så klart också en del shopping....vi ska mysa och kolla på kläder och så blir det förstås en del skitprat, det ska bli kul.
Jag hoppas  också på att några paket ska komma under veckan bl.a. mina nya glasögon, vinterkläder och stativet till mitt nya objektiv som jag har beställt, det fanns inte på lager i butiken men det skulle skickas hem.....så jag väntar med spänning.


I slutat av veckan åker jag iväg till Helsingör och ska vara borta i tre dagar. Under de dagarna ska Lotte och jag, göra staden, vi ska också hinna med att besöka en stor loppis, som är över helgen i några hallar utanför Helsingör.
Om jag kommer till att fylla bilen när jag ska hem med all sköns ting av både det ena och det andra...... ja du, det återstår att se.... men känner jag mig rätt, så lär det i alla fall bli en del att släpa hem till mannens stora glädje!!
På torsdag blir huset fullt, då ska jag ha middag här på gården, det blev ingen i förra veckan för jag hade fullt upp med annat.



Blåsten eller rättare sagt stormen som vi har haft här i helgen, den har rensat en hel del löv på träden, men rönnbären kämpar sig kvar.

Kväll och därmed  tid för att stalla in hästarna och fåren inför natten. Sedan tror jag att jag ser jag till att göra mig i ordning för att komma i säng och avsluta dagen där..... med en film, tycker att detta är det perfekta sömnmedlet för mig, jag hinner aldrig med att se hela filmen färdig förrän jag sover.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: