Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 26 oktober 2016

NÅLEN GLÖDDE!!

Det började inte bra, symaskinen gick i slowmotion och gnisslande, så mannen fick dela maskinen..... så mycket skit det hade samlats inne i maskinen ifrån häst täckena, jag har inte använt maskinen till något annat under de senaste tio åren. Tur att man har en man som kunde fixa så att maskinen blev användbar igen. 
Äntligen kunde jag börja på min nya utmaning, annat än att laga häst täcken. 
Jag tog en handduk med rött monogram och en med blått, på så sätt kan jag vända kuddarna och få nya utan att anstränga mig nämnvärt. 

 Sedan sydde jag så att nålen glödde och tänk att jag tyckte att det var rätt så roligt och jag blev nöjd med resultatet, det var ju heller ingen invecklad sömnad. 
Symaskinen är precis som jag ingen ungdom, kan du tänka dig att jag har sytt kläder till både mig själv och barnen på denna maskin, en gång i tiden......men det var då det!! 
Det trodde du inte om mig, eller hur?? 😉
Jag har så smått börjat med att göra ett par hjärtan i mossa, tiden går så himla fort och snart går vi in i november..... så det är inte fel att börja så smått. 

 Nu har jag lagt dom kallt, bara till att ta fram och hänga upp när det är tid. 

Idag har vi haft middag här på gården för familjen. Jag lagade något som jag aldrig tidigare lagat "Wallenbergare"....så gott det var! 
Kalvfärsen blandades med tio äggulor och en halv liter grädde, salt och peppar, med de ingredienserna kan det ju inte bli annat än gott 😋... det kommer att serveras här fler gånger. 

Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: