Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 6 oktober 2016

FIXADE UTE I STALLET

Under förmiddagen fixade jag ute i stallet, lade hö och fyllde på med vatten i alla hästboxarna. Hästarna har gått ute under de senaste fem månaderna, men nu tycker jag att det är tid för dom att tillbringa nätterna inne i sina boxar.......det kan hända att de är av en annan åsikt, det återstår att se ikväll. 



Som vanligt har jag alltid sällskap när jag arbetar ute i stallet, Billie är en trogen liten vän vid min sida. 








Nu är det bara hästarna som fattas i boxarna, allt klart för att kunna släppa in dom ikväll. Återstår att se om det är populärt att komma in, det är kanske ogjort arbete, de tycker säkert att det är lika skönt att få gå ute på lösdrift. 
Ingen risk att de går och fryser, för de har börjat att lägga på sig vinterpälsen. 


Ikväll samlas delar av familjen här på gården för att äta middag tillsammans med oss gamle, och så klart kommer det att ventileras vardagliga händelser....som var och en har varit med om under veckan som har gått.
Vi får väl se hur kvällens middag uppskattas, har de varit ute och fiskat, då ska de väl även kunna äta av fångsten....eller hur??
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: