Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 20 oktober 2016

OVÄNTAT PAKET och VÄNTADE GÄSTER

Torsdag...... idag kommer familjen hit för att äta 🍴 veckans middag som jag står och förbereder.




Har du möjlighet till att samla familj eller goda vänner,på lite mat någon dag i veckan... då kan jag varmt rekommendera detta. 


Detta uppskattas av både gammal som ung här hos oss, det behöver inte vara några konstigheter med vad som serveras på tallriken, för det är gemenskapen som är det viktiga.
Men jag förstår att alla inte har förmånen att ha familjen nära sig som vi har......men du har kanske några goda vänner eller grannar? 

Helt oväntat, låg det ett brev och ett paket ute i vår postlåda....de var adresserade till mig. Vad kunde detta vara??....tungt var det, jag klämde och kände för att se om jag kunde lista ut vad innehållet var! Jag väntar på att både vinter kläder och mitt stativ till kameran ska komma i dagarna, men det var helt omöjligt att paketet skulle innehålla något av detta.
Så det blev till att packa upp och se, i paketet låg det två flaskor med natur medicin d.v.s. "Hyllebärsaft" rena vitaminbomber att ta till i förkylningstider.
Ett långt brev med sirlig handstil bekräftade vem avsändaren var, ett äldre par som jag har träffat en gång, för många år sedan, de är släkt på långt håll till en av mina svärsöner och bor långt härifrån. Jag vet att mannen lider av svår Kol, så tänk dig vilken prestation det har varit för honom att bara plocka hyllebären....så kan jag inte annat, än att bli rörd och känna värme av  en sådan fin  gåva? 


Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: