Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 10 oktober 2016

ÖVERRASKNINGARNAS DAG! 😊

Över raskningarnas tid är inte förbi, helt oväntat dök det ner ett brev i postlådan. 
Jag antog att det säkert inte var något utav vikt i kuvertet.... 
....plötsligt händer det, i brevet stod det att kommunen ville ge mig en gåva 🎁 för mina tjugofem år som anställd....det hade jag ingen som helst tanke på, åren går ju som du säkert vet i en rasande fart. 
Det bästa av det hela är att man kan köpa vad man vill och det lär inte bli några problem. 

Nu är jag inne på min fjärde dag med soppa på menyn, men idag var det inga som helst problem med att få ner den, efter detta trevliga brev. 


Du undrar kanske vad jag ska använda gåvan till, jag gillar att ta bilder så det lär bli något på det området. 
Jag äter gärna soppa i ytterligare dagar om det kan dyka ner fler sådana brev i lådan här..... men jag ska vara nöjd, vilket jag med råge är. 
Ännu en glädjande händelse har jag varit med om idag. 
Igår kväll märkte jag att något inte var som det skulle, 🐏 baggen Ulle ville inte äta och började  att gnissla tänder, vilket är ett täcken hos får, på att de har ont. Så det blev täta besök ute hos fåren.... jag var rädd för att han hade fått urinsten och då finns det inte så mycket att göra, än att avsluta lidandet. Jag har haft en bagge tidigare som har råkat ut för detta, veterinären var här, men han kunde inte göra så mycket. 
Jag gav honom en chans över natten, var det inte bättre på morgonen, så var det bara en sak kvar att göra. 
Men det var en pigg bagge som jag kom ut till imorse, så ska jag vara ärlig, så var detta, snäppet bättre än gåvan.....för detta går inte att köpa för all världens pengar 💵. 
Så min dag hade inte kunnat bli bättre. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: