Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 3 oktober 2016

SMUTSIGA HÄNDER

Förmiddagstimmarna tillbringade jag ute i mitt lilla grönsaksland, för nu var det tid att rensa upp inför vintern. Det är inga stora ytor att rensa, men precis lagom för vad jag behöver och hinner med. Jordärtskockorna kan jag skörda under hela vintern, så de får stå kvar, likaså vissa av kryddväxterna, sparrisen ska stå kvar och vissna ner. 



Ännu  finns det flera morötter som väntar på att bli plockade .....jag gillar att äta dom antingen som de är eller kokta  med smör/flingsalt eller med vitlök/persilja. De har verkligen gett en riklig skörd, jag har plockat  in dagligen.

Härligt att påta i jorden utan handskar, smutsiga händer räds jag inte...... det kallas lantliv!



Extra hjälp, nej han ville nog bara ha lite mys med sin matte.
Det är härligt att bara gå runt och skrota precis som man är, det är frihet för mig.
Kram Ingela


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: