Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 15 oktober 2016

IDAG HAR BÅDE JAG OCH MANNEN VARIT UTE PÅ JAKT!!

Mannen här gav  sig ut på jakt och jag gav mig iväg på jakt efter ett stativ som tål ett antal kilo som mitt senaste objektiv väger.
Det blev både stativ och nya blommor, så jag är nöjd med min jakt idag.
Min jakt var mer lyckad än mannens, som kom tomhänt hem efter fyra timmar ute i skogen.....men med en härlig naturupplevelse, det är en del an tjusningen med jakten.

Så nu har jag höstblommor lite varstans, det behövs nu i höstmörkret, lika väl som alla de ljus som vi tänder nu när mörkret faller på . 



Det är inte bara jag, som gillar utelivet.

Dagen har varit helt underbar trots blåsten, har varit ute hela dagen det gäller verkligen att utnyttja vädret.....för det ser ut till att komma in en hel del regnväder.
Nu brunnstar en av tackorna, så Ulle har fullt upp med att passa henne, så att Lasse inte kommer till....vad han inte vet är att det är ingen fara, för Lasse är som du vet kastrerad.
Om du undrar varför tackan " Saga " är röd?....så är det så här: Ulle är rödfärgad under magen,för att jag ska kunna se när tackorna är betäckta och på så vis kan jag räkna ut när  vi kan vänta lamm.

Nu går hästarna tillsammans med fåren och betar i fårens vår hage, detta för att minska  parasit trycket.


 Nog är det en väldig förvandling av ulltotten Lasse, nu när han är klippt? 
Nu har mörkret lagt sig som ett täcke över gården, så nu ska jag gå ut och hämta in hästarna....sedan blir det lite tända ljus och en lugn kväll här på Liljegården.
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: