Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 23 oktober 2016

HEM TILL GÅRDEN, MED BILEN FULL AV FYND!

Helnöjd med mina tre semester dagar, återvände jag hem ifrån Danmark ikväll. Jag skickade ett sms innan till mannen, för att förberedda honom på vad som väntade.....en fru som hade lyckats att  lasta bilen med fynd, bl.a. ett gammalt skåp, postsäck och m.m., bilderna visar några av fynden. Allt var precis vad mannen hade önskat sig, hi,hi!! tror du på det???
Igår var jag så stolt över mig själv,för att jag inte hade köpt på mig så värst mycket. Den känslan varade tills idag, då min dotter och jag hittade nya ställen i Helsingör, när vi körde runt. Så mycket härliga saker det fanns, några som helst problem med att fylla bilen fanns det rakt inte.....vi hade utan vidare kunnat fylla två bilar!



Jag är svag för jackor, behöver egentligen inte flera......men jag kunde inte motstå denna, då vi passerade en klädbutik.
Senare  blev det även en ny väska och ett par skor.....sedan skulle det inte bli mer shoppande trodde jag, tills jag råkade springa på ett par stora krukor med rundklippta buxbombollar.....tunga som bara den.....kämpa ,kämpa,  för med hem skulle de!!




Nu är jag hemma igen, vilket mannen säkert tycker är skönt.....
Jag har verkligen haft en underbar helg, blivit upp passad av både dottern och svärsonen med god mat och dryck.
Massor av rolig shopping har det blivit, som du säkert redan har förstått. 
Nu väntar åter lantlivet med allt vad det innebär, nog är det roligt med kontraster här i livet....den ena dagen shopping och nästa dag med dyng grepen i handen " Livet är bra härligt!"
Kram Ingela




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: