Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 27 oktober 2016

NU BÖRJAR ALLVARET IGEN FÖR FRUN PÅ LILJEGÅRDEN

Efter att ha varit fri i åtta hela dagar, så är det tid i dag för alvaret igen dv.s. jobba ett kvällspass.
Jag kan inte annat än vara nöjd, det har varit lite av en provsmakning på vad som komma skall till sommaren, då jag lägger jobbe kläderna på hyllan och tackar för mig!
Men ännu är jag inte där.
Usch!!...kunde vi inte ha fått behålla frostvädret, nu är det grått, regnigt och blött ute. Fåren håller sig inne, likaså stallkatterna....jag kan gott förstå dom.





Har fixat allt för djuren, mockat, bytat vatten i samtliga vatten kar till både hästarna och fåren....laddat hö kassar, så det är klart även till morgondagen, jag det gäller att förberedda allt i förväg när man jobbar.
Lilla Wilda får lite extra gott, för att hon är så duktig, där hon står ensam inne i stallet dagtid, sällskap av de andra hästarna får hon under natten. Jag räknar med att jag ska medicinera henne t.o.m. till fredag.....så lilla vännen två dagar till inne i din box,sedan hoppas vi på att du kan komma ut och gå i gruspaddocken.


Så skönt att ha färdig middag idag, rester ifrån gårdagens Wallenbergare....bara till att göra vid blomkålen och broccolin.
Älskar kål i alla dess former, inte utan att jag börjar längta till jul, då det blir grönkål här, mannen får sin älskade brunkål, som också är gott. Vad har du för kål på ditt julbord??
I Danmark har man rödkål till ankan och fläsksteken som serveras på julafton..... stort smörgåsbord med kallt och varmt serveras på juldagen.



Jag tycker mig skymta lite av en blå himmel, nu när jag sitter och tittar ut......härligt!!
Kram Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: