Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 17 oktober 2016

MÅNDAG


Så var det tid idag för att hämta köttet på slakteriet och leverera, skinnen har jag nu saltat,så de får ligga kallt i tio dygn.... sedan ska jag skicka dom till beredning.....så någon gång i mars månad är de klara. Kanske blir det de sista skinnen som är vita, de vita tackorna som vi har kanske inte får vita lamm nästa år? 
Det blir spännande att se om det blir nya lamm till våren först och främst, om det blir så, återstår det att se vad för färg de får .... då baggen 🐏  är av rasen gotlandsfår.
Här blir vår bagge 🐏 ompysslad av en av våra hästar, detta kallas vänskap...... om något! 

Tyvärr så dog min gotlandstacka, men jag har tänkt att skaffa en ny till sommaren. 
Här ser du tydligt hur röd och grann Ulle är på bröstet, som jag tidigare har berättat....så är det för att jag ska kunna ha koll på vilken tacka som han har betäckt.

Allt måste undersökas, här är det hästarnas ligghall som fångar hans intresse. 
Hans tackor har ännu inte vågat sig dit in, men är man gårdens bagge 🐏, då får man inte fega, iallafall inte när tackorna kollar in honom. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: