Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 28 oktober 2016

HÖSTVINDAR! 🍃☀

Morgonens väder var ju ett riktigt busväder, när jag gav mig iväg till jobbet. Vid middagstid då jag åter var hemma, var det strålande sol....även om det blåste ,så var det helt underbart.

Jag har samlat lite material ifrån naturen, när jag gick en tur med hundarna,  detta  ska jag sedan använda när jag ska göra nya kransar till vår ytterdörr och stalldörrarna, höstkransarna som jag hängde upp i början av hösten....har nu gjort sitt där de hänger....inte gör de någon människa glad. Jag får väl se om jag hinner göra några nya i helgen?






Hästarna har gjort sig fina tror de, då de har rullat sig i dynga, så jag vet vad jag ska göra imorgon......stå i ett damm moln när jag ryktar av dom!



Hösten innebär att naturen rustar sig för vintervilan, det är väl så med oss också, när dagen blir kortare och vi tillbringar mera tid inomhus.
Jag känner mig nöjd nu ikväll, då jag har varit ute sedan  i middagstid.....jag är ingen stuesittare, jag trivs bäst med att kunna vara ute i naturen
Fredags kväll och vi lagade middagen tillsammans, bra avslut på veckan.



Jag hoppas att det fina vädret håller i sig även imorgon, då ska Lotte och jag rida ut tillsammans.
Kram Ingela



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: