Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 5 januari 2017

Vinterdag men ingen snö

Andra delar har fått snö kaos, trodde att även vi här nere i Skåne skulle få åtminstone lite snö men icke, jag får vara nöjd med 12minusgrader och sol. 
 En mugg med varmt kaffe mellan varven är inte helt fel. Passade även på att prata med min hö leverandör,så att vi kan hämta två rundbalar imorgon.Det går en hel del hö både till fåren och hästarna, ca: 800 kg i månaden. Så jag är så nöjd med att ha hittat ett ställe som säljer super fint hö till mig, som även passar till att utfodra våra får med. Då får inte ska ha grovt hö, för då går det åt mera energi att omvandla det, än det ger.



Idag ska jag vara utomhus så mycket som jag bara kan och njuta av det vackra vädret, för sedan är det ett arbetspass för mig ikväll. 


I helgen ska jag plocka ner alla adventsstjärnorna i fönstren för nu är det färdigt julat här. 

Du får njuta av dagen för den kommer aldrig tillbaka. 
Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: