Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 30 januari 2017

Nätshopping och banankaka


Väl hemkommen efter en arbetsdag, tog jag itu med alla måsten här på gården, skönt att få det gjort. Nu hoppas jag bara på att slippa drabbas av vinterkräksjukan, som vår dotter och barnbarn har fått. Men det är lätt att bli smittad av både det ena och det andra när man besöker butiker, kanske dags att även börja handla maten på nätet.....ja varför inte? Jag nät handlar så mycket annat, men jag tycker ännu det är härligt  att kunna handla vår mat i butiken.
Det där att näthandla är  annars superbra, sitta hemma i lugn och ro, efter ett par dagar så har jag varan, det gillar jag.

Både jag  och mannen hade köpt hem bananer när var och en hade  handlat, så nu var frukt lådan i kylen fylld av bananer som vi inte kommer till att hinna äta upp.

Så jag fick använt några av bananerna idag till en banankaka, receptet har jag lagt ut tidigare på ett inlägg här på bloggen om du skulle vara intresserad.
Inlägget heter "Jättegod banankaka" och god är den!!

Kraam/Ingela

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: