Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 21 januari 2017

Idag har jag gått in i dimman


Dimman ligger tät här över gården idag, så det är inte jag som befinner mig i dimman, nog för vi var borta igår, men det blev inget vin för mig..... måste kunna sätta mig bakom ratten så att vi kom hem. 

Men dimman gör inget för vi har uppehållsväder och bara det är ju skönt, när man som jag är mycket utomhus oavsett vad det är för väder.
Jag hade en dov huvudvärk och lite ont i halsen, när jag steg upp i morse, men efter ett par timmars arbete ute och inne i stallet där jag tömde en av hästboxarna och fyllde på med nytt strö....så kändes det mycket bättre.
Utevistelse är lite som en medicin, för mig i  alla fall, men så klart inte om jag har feber, men arbetet här med djuren måste ändå klaras av oavsett om jag har feber, det är väl den enda nackdelen när man lever ett lantliv med djur. Men nu mår jag bra, så då ska jag inte tänka på det.







Adventsstjärnorna ligger där de ligger, har inte fått lagt undan dom....det kan man kalla slarva, men nu ska de packas ner i sina kartonger. Jag har inte heller tagit bort dörrkransarna här på stall dörrar och ytterdörr och belysningen i små granarna på verandan är också kvar och får så vara tills batterierna är slut. 

Ikväll ska vi bort igen och då ska jag hoppa ur mjukisbyxorna för att klä upp mig lite, det ska bli roligt. Mina nya öron hängen
( en gåva) är jag jätte glad för, passar till en enkel människa som mig....de är enkla men fina.

Du får ha en härlig lördagskväll oavsett om du ska bort eller sitter uppkrupen i soffan och har det mysigt.
Kraaam/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: