Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 18 januari 2017

Ibland gryter och kastruller


Idag skulle jag fixa middag till familjen, som skulle komma hit. 
Tro nu inte att det är jag som har tömt flaskan, gott är det, men jag hällt det som fattas i flaskan i såsen tillsammans med grädde, viltfonden och äpple. Detta har sedan fått stå och reduceras ner till hälften, sedan var det bara till att hälla ner stek skyn som blev av fasanerna och sedan hade jag en supergod sås till de rostade rotfrukterna och fasanerna. 






Som alltid hade vi en härlig kväll och middagen blev uppskattad, de tycker att det är så lyxigt att komma hit och bara kunna sätta sig vid ett dukat bord, efter en arbetsdag. Vi uppskattar att träffas så här en dag i veckan och jag älskar att stå ibland grytor och kastruller.....så något besvär är det inte, bara roligt! 

Imorgon är det slut på friheten och åter dags för arbete, men jag kör ett kvällspass, så jag har halva dagen här hemma och hoppas då så klart på uppehållsväder. 

Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: