Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 16 januari 2017

BANANPANNKAKOR, VALNÖTSGLASS OCH GRANSKOTTSIRAP


Lästa på en blogg om bananpannkakor, det har jag aldrig smakat det lät gott. så jag bjöd mannen ikväll på bananpannkakor till dessert. Jag hade däremot inte turkisk yougerht och frukt till som bloggerskan hade, det blev istället valnötsglass med ringlad granskottsirap över, jättegott tyckte även min andra hälft. 



Jag kan tänka mig, att det även kan vara gott med vaniljglass och chokladsås, det får jag prova nästa gång, för en nästa gång lär det bli.


Men jag följde hennes recept på pannkakorna till punkt och pricka.

                                     RECEPTET
 8 ekologiska ägg
4 ekologiska bananer
1 tsk vaniljsocker.
Mosa bananerna, blanda i äggen och vaniljsockret.
Grädda pannkakorna i smör



Imorgon ska jag till min dotter och vi ska sedan en runda in till Ängelholm, för att hitta några presenter till födelsebarnen som ska firas på lördag. Så vi ska ha en mysig dag tillsammans.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: