Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 31 januari 2017

Secondhand köp


Ännu en dag här som är så där grå och trist. Så jag gjorde ett besök i byns secondhand butik efter jobbet, jag vet egentligen inte vad jag letar efter, där finns tusentals prylar....allt är så fint ordnat,  ibland  kan jag hitta någon kul inredningsdetalj.

Varorna som säljs är skänkta och vinsten går till välgörande ändamål, secondhand är ju även  bra för vår miljö.

Så när jag hittar något  där så känns det bra att veta att pengarna går till något gott ändamål , samtidigt gör jag något gott för miljön. När jag sedan tröttnar på vad jag köpte, då är det bra att kunna skänka det och på så sätt får någon annan glädje och nytta av det.





Ja, så snurrar hjulet på, nog är det bra med secondhand och spännande? 
Kraam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: