Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 22 januari 2017

Efter två kvällar borta, tillbringar vi kvällen hemma.

Både fredag och lördag kväll har vi ätit borta, men nu blir det åter  till att fixa  maten själv.

Mannen har varit och jagat idag, jag har tagit det lilla lugna med bl.a. en tur med hundarna i skogen, ännu har vi  lite disigt väder. Inte så mycket som ett fågelkvitter kunde höras inne i skogen, inte heller såg vi något rådjur på rundan.
Jag plockade några kvistar blåbärsris att ta in, för att se om det kan slå ut i blom.





Tackorna släppte jag ut i det som ska kallas trädgård, så fick de ströva omkring där och gödsla i ett par timmar......fårgödsel är superbra till både gräsmattor och grönsaker.
Jag skulle ha ridit idag, men det känns som om det står något i kroppen på mig, kanske någon form av förkylning som inte vill bryta ut.....vad vet jag, det är så många nu som går runt och är förkylda, så det är inte så konstigt om även en annan får ta del av skitet?
Blåbärsriset fick sin plats på köksbordet, där kan jag följa hur det  luras i värmen  att tro det är vår och utveckla sin små blommor.


Jag ska sätta mig en stund och få massage, det kan vara skönt för kroppen, sedan blir det även en stund meditation, behöver släppa alla tankar som jämt snurrar runt i hjärnan och bara koppla av allting.....tror att det är bra för både kropp och själ, men det är det där, att ge sig tid för detta..... för nog är det väl så med oss alla, att vi går och funderar både på det ena och det andra? 

Kraaam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: