Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 19 januari 2017

Läkarbesök idag.


Idag hade jag inbokat ett läkarbesök, inte för att jag är sjuk, men det var tid för en allmän hälso kontroll, då det var flera år sedan sist. 


Allt var bra, förutom två fingrar som han rekommenderade att operera. 
Jag är inte rädd för själva operationen, men det är ju så att lantlivet kräver två händer som kan arbeta. Men det lär dröja innan det blir aktuellt, då det är långa köer och jag klarar av att arbeta med mina händer, så det är ingen panik för min del. 
Allting brukar ordna sig antingen på det ena eller andra sättet, så jag behöver nog inte bekymra mig om djurens skötsel. 
Grått och tråkigt väder, men jag har endå varit ute en del, men vi har fruktansvärt halt här ute på gårdsplanen.....knutig blank is och jag har varit nära att sätta mig på ändan ett antal gånger. 


Fåren och stallkatterna håller till inomhus och de gör de rätt i. 


Kraaam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: