Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 27 januari 2017

Nu har lammskinnen kommit

Skinnen som jag skickade iväg för skinnberedning i höstas, är komna nu....härligt vita och stora skinn. 
Det är så härligt när hela lammet kommer till nytta.
Det kostar en hel del att skicka och få skinnen  bereda, så om du tycker att svenska lammskinn är dyra, så är förtjänsten på ett skinn nog inte mycket, räknar man sedan in arbetet och kostnaden för att föda upp ett lamm..... då blir det säkert summan +-0


Lammkött äter vi mycket här på gården och ännu har vi inte bjudit någon på lammkött som inte har gillat det. 
Så sent som ikväll fick vi ett oväntat besök här på gården när vi precis hade satt oss för att äta lammstek, personen i fråga blev inbjuden till att göra oss sällskap. Kan utan att skryta berätta att lammköttet fick högsta betyg. 

Så glöm det där, att lammkött skulle smaka kofta, för det är bara en myt. 

Idag har jag varit en långtur på en av hästarna, det var ingen sol idag, men det gjorde inte så mycket..... för idag var jag rätt klädd, så jag frös inte. 


Ikväll.....hör och häpna, ska jag sitta still och kolla på en film, detta hör till ovanligheterna, brukar inte kunna sitta still så länge ......så jag får väl se hur det kommer att bli med det. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: