Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 7 januari 2017

VARG 🐺?? IGÅR HÄR PÅ LILJEGÅRDEN ?

Vi hade besök av varg här för några år sedan, så man blev lite fundersam, då det sent igår kväll hördes ett ihärdigt ylande här på gården..... våra hundar fanns här inne.
Plötsligt kom ylandet närmre och till slut intill vår ytterdörr, då kunde det inte vara någon varg i varje fall, så jag går och öppnar ytterdörren och in springer en vargliknande varelse.

En pigg Amerikansk varghund rusar runt här i huset, hon var inte lätt att fånga på bild....därav de dåliga bilderna. Hon ja, det var en tik så våra hundar blev överlyckliga för besöket, hade det varit en hanhund då vill jag inte tänka på vad som hade hänt.





Jag kan berätta att hon nu befinner sig hos sin ägare, som kom och hämtade henne.

Tänk att det blev vad jag hoppades på, då jag vaknade i morse......äntligen snö, kanske inte så mycket men jag är ändå nöjd.







Nu kan även vi gå ut på kvällen här ute på landet, det är därför jag gillar när det blir snö.....plötsligt blir världen lite ljusare för oss som bor ute på landet 


Underbart att kunna gå en tur med hundarna över hagarna nu på kvällen. 

Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: