Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 30 januari 2017

Varför är det så svårt?

Morgon och väckarklockan ringer, inte kan det redan vara morgon? Varför sover jag alltid som bäst när denna förskräckliga ton väcker mig? Varför är det så svårt att kasta benen över sängkanten? 

Några korta ögonblick från morgonen här hos mig.
 Hästarna ska ut i hagarna och få sin frukost. 
 Nattugglans hoande hörs i mörkret. 
 Alla är lika ivriga med att få komma ut, men det blir en i taget. 


 Så var det tid för att väcka fåren så att de också får sin frukost. 
 Vid detta laget är även jag pigg och vaken av morgonluften. 
 Stallkatten vaknar och sträcker på sig, innan hon tar en tur ut i mörkret. 
Hon kommer rätt så fort in igen. 
 Morgontur med två pigga hundar, ingen trötthet där! 
 Morgonens bästa stund, jag känner mig åter pigg efter utevistelsen och lite frukost, gör även den susen. Sedan är det tid för att köra till jobbet. 
Kraam /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: