Små händelser

Små händelser
Livet här

lördag 28 januari 2017

Ännu känner jag av den

Frostväder och sol, jag kunde inte önska mig ett bättre väder, hade varit perfekt för en ridtur..... men så blev det inte! 


För Rådjur och hare skulle paketeras, för att läggas i frysen. 
Sedan skulle vi köra för att hämta hem två rundbalar hö till fåren och hästarna och sedan var det tid för de dagliga stallsysslorna. 

Till sist var det städning av huset, mindre roligt, men ett måste. 
Plötsligt hade det blivit eftermiddag. 
Jag valde att strunta i ridningen, för jag känner mig inte helt okej ifrån förkylningen, jag känner mig någorlunda bra halva dagen sedan gör den sig påmind igen. 

Jag äter av min Älggrässirap som jag kokte i somras och nu har jag bara en burk kvar av denna "naturens egen medicin".  Så här blir det till att plocka Älggräs igen till sommaren.
Gott är det att ringla sirapen över glass eller ost. 

Men nu äter jag av den som den är. 
Kraaam/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: