Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 29 januari 2017

Härligt att bara göra precis vad jag har haft lust till idag.


Idag har jag känt mig mycket bättre ifrån min förkylning, det gör att jag har haft lust och ork till att gå långturer med hundarna, så det blev två härliga turer idag.


Är det klokt, snart har januari gått, någon vinter vågar jag inte hoppas på längre, för två av hästarna här, har börjat med att fälla vintetpälsen,kan det vara ett vårtecken?? 

Vädret har varit grått här med lite regn, men det hindrade mig inte ifrån att ge mig ut på en ridtur.


Om hästen var lika glad som jag för turen, kan nog diskuteras. Då jag gick ut i hagen och visslade hit hästarna till mig, förstod de snabbt vad som gällde och vände snabbt och gav sig ner i hagen längst bort. Så det blev en promenad för mig för att hämta in en av hästarna, hästar är då rakt inga dumma djur, de har allt något innanför pannbenet.
Pjakkur blev den ( lycklige) inom parantes, men jag tror att han tyckte det var rätt så kul under turen.

Fick levererat direkt hit ifrån Danmark av dottern ikväll, danska smörrebröd... ja det där med Smörrebröd, kan danskarna.

Kvällen tänker jag tillbringa i favorit fåtöljen och gå igenom lite bilder. 
Sedan blir det till att ta på regnkläderna för regnet öser ner här och ge mig ut för att hämta in alla hästarna. 
Sedan är det snart godnatt, för det kommer en dag imorgon och det är veckans bästa dag.... måndag! 
Kraam /Ingela 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: