Små händelser

Små händelser
Livet här

söndag 15 januari 2017

SÖNDAG....NU HAR SNART DENNA HELGEN GÅTT.


Jag tycker att vi precis började på helgen och idag har vi söndag, till helgen räknar man numera även fredag kvällen som helg.
Förr i tiden arbetade man halva lördagen och gick även i skolan på lördagar, jag tillhör dom som hade det så, oh vad gammalt det lät, men så är det och då gick helgen kvickt.

Imorse gav sig mannen här ut på rådjursjakt och jag gör bara det nödvändiga här idag. 


Efter dagens arbete, väntar tre härliga fridagar och då blir det bl.a. en tur in till Ängelholm för att strosa runt lite i butikerna där, alltid hittar man något kul.


Så ska jag även åka och fika hos en av döttrarna, det blir så klart också en del mor och dottersnack, när inte några killar är med.


Om sedan vädret till låter under mina fridagar, hoppas jag på att kunna rida en del. Men om det ser ut som nu med isiga vägar, ger jag mig inte ut, för det är förrädiskt.

Det är sol och fem minusgrader här idag , underbart väder för utevistelse för alla de som är fria, men det kommer en dag imorgon och då tänker jag utnyttja min dag. 
Du får ha det gott! 
kram/Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: