Små händelser

Små händelser
Livet här

onsdag 11 januari 2017

MIN ÖNSKAN SLOG IN!!



Blev jag glad eller, då snön fullständigt vräkte ner här idag. Skulle vi äntligen få vinterväder här nere i Skåne ? Men i skrivande stund håller snötäcket på att förvandlas till sörja....tråkigt är ordet för detta!



Men jag hann ta lite vinterbilder, medans det roliga varade.




Stallkatterna höll sig hellre inomhus, de var inte lika förtjusta i snön, som dessa två. 




Idag var det tid för några familjemedlemmar att komma hit på middag. Mannen fixade gulaschsoppan, men vilken röra under tiden på köksbänken.....så jag föredrog att lämna köket.
Men soppan blev supergod och uppskattades och han hade röjt upp igen efter sig, det  är nog jag som är för pedantisk , när jag lagar mat vill jag ha ordning runt omkring mig.....men huvudsaken är ju resultatet eller hur?
Det ända jag tilldrog med var, pain riche och marängtårta.




Ja imorgon ny dag och nya utmaningar. 
Kram /Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: