Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 2 januari 2017

ÄNTLIGEN HAR VI FÅTT MINUS GRADER


- 5 grader hade vi här på morgonen vid halv fem tiden, jag tycker att det är så härligt om vi kan får lite kallare väder nu och det får gärna falla lite snö, det tackar jag inte nej tack till. 

Måndagen startade som vanligt med djuren här på gården, som du säkert vet vid detta laget. 



Katten hade precis fångat sin frukost, en saftig mus som omväxling till torrfodret som ligger i hennes matskål. Det är bra att hon håller undan eventuella möss inne i fårstallet.


Vid sju tiden  var det tid för mig att fortsätta till mitt andra arbete inne i byn. 

Hemma igen och då blev det en repris av gårdagen, alltså en ridtur men denna gången på en annan häst ( Eilifur ).

Här en svettig kille, som också gillar frosten.......härligt att rulla sig efter turen, där han var super duktig när det small ett gevär skott en bit ifrån oss.


Eftersom att jag körde gårdagens program även idag, så var det sedan hundarnas tur, men idag blev det även sökträning för två över lyckliga hundar som  älskar att få arbeta.
Ja du det här var några ögonblick härifrån idag.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: