Små händelser

Små händelser
Livet här

fredag 6 januari 2017

Är det kung Bore som gör ett besök??


Minus nitton grader i morse, så det blev till att bära åtskilliga kannor med varm vatten flera gånger under dagen både till hästarna och fåren. 
Jag älskar vinter och kylan, men den har en baksida, när det gäller att hålla is fritt vatten till djuren. 



Har varit och hämtat två rundbalar med hö, så nu klarar vi oss, i så där tjugo dagar. Imorgon måste jag iväg och köpa solrosfrö till alla mina små vänner, som jag gläds åt att kunna hjälpa under vinterhalvåret med tre liter frö och talgbollar dagligen......så det blir till en hel del säckar, är man djurvän, så är man!!!

Naturen är härlig att vistas i oavsett vilken årstid det än är, så trots kylan har jag varit ute en stor del av eftermiddagen. Detta är ett måste för mig, då jag har tillbringat halva dagen inomhus på mitt arbete.....men någon ridning har det inte blivit idag, men däremot har jag gått på tur med hundarna.
När jag ser på allt som nu slumrar i sin vintervila, kommer det mig att tänka på nalkande tider, men de får slumra så söt, för ännu är det vinter!

Glöm inte våra små fåglar, de behöver vår hjälp genom att vi utfodrar dom med solrosfrön, talgbollar och äpplen och som tack hjälper de oss till sommaren med att hålla efter insekter.






Ja nu återstår det till att se, om landskapet är inbäddat i ett vit snötäcke som de har lovat, när jag vaknar imorgon bitti.
Kram/Ingela

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: