Små händelser

Små händelser
Livet här

torsdag 26 januari 2017

Solen var efterlängtad , så vad passar då bättre än....


När jag körde hemåt idag, ändrade vädret sig från att ha varit en grå himmel till en ljuvligt blå  och en strålande sol, oh!...vad detta var efterlängtat!


Kände att jag måste bara ut, efter att ha tillbringat förmiddagen inomhus på jobbet. Vad kunde passa bättre än en ridtur  i detta helt underbara väder?



Ett par timmar försvinner fort när man sitter på hästryggen, lite kallt blev det mot slutet, för jag hade bara klätt mig i jacka och ridbyxor , skulle ha tagit på min ridoverall. Så imorgon åker overallen på, när jag rider.


Hemma igen, men var är mina hästkompisar ?? .....de måste ha stuckit ner i andra hagen, för jag kan inte se dom, bäst att sätta fart dit ner.

Hästar är som du säkert vet, inte bara ridning, så det blev till att ta mockningen inne i stallet och utfodringen inför natten, så gick där ytterligare en timme. Jag kan inte påstå att jag fattas sysselsättning, här är alltid att göra, det är snarare så att tiden inte räcker riktigt till......men snart går jag i pension och då får jag mer tid för ridning och körning med mina hästar.


Ikväll är det ett program på tv, som passar mig  " Mandelmanns " på Djupadal, ett super härligt par som driver en stor gård med självhushållning, alltså ingen såpa.
Kraam /Ingela 

2 kommentarer:

  1. Åhh vilka härliga bilder! Har själv haft en islänning, men de är några år sen nu...
    Ja Mandelmanns missar man inte, veckans höjdpunkt ju!
    Önskar dig en skön kväll Ingela.
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, det var roligt att höra. Islänningar är härliga att rida och lätta att handskas med.
      Så har vi en ny vecka framför oss och vi ser framemot ett nytt avsnitt av Mandelmanns.
      Ha det gott! Kram /Ingela

      Radera

Kommentar: