Små händelser

Små händelser
Livet här

tisdag 14 april 2015

Vart tog energin vägen igår??

Kan det vara snövädret, som gjorde att energin försvann?..... isiga vindar lockade inte precis, till en ridtur när jag kom hem.... Oh nej, det hoppade jag över igår, så kan det gå!! 
Glad över att jag iallafall fick planterat växterna i krukorna utanför farstukvisten... 
                       
Det var inte bara jag som hade tappat lite av energin..... när jag tog vara på soltrålara och gick ut en tur med hundarna, var det inte mycket fågelkvitter som hördes.... så de blir också påverkade av vädret!! 



Vi tog en paus i solen, vars strålar var guld värda!! 
De kommande dagarna ser inte ljusa ut.... regn och åter regn, så jag tog in hästarna i stallet igårkväll och det sa de inte nej tack till! 
Så blev det åter kväll och tänk att igårkväll kände jag för att tända några stearinljus......trodde att den tiden var förbi, men ack nej!! 
Lite pyssel blev det, innan jag kröp upp i soffhörnet, så hade ännu en dag gått! 
Nu på morgonen är hästarna åter ute i hagen och har fått sin frukost. Fåren står i stallet och äter sin frukost, katter och hundar har fått sitt både vad det gäller mat och rastning. Så nu är det min... 

Sedan  väntar ännu en arbetsdag  på mig! 
 Så Du får göra dagen till något positivt, kul som vanligt att Du vill besöka mig!  Kram Ingela 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: