Små händelser

Små händelser
Livet här

måndag 6 april 2015

Annandag påsk

Idag är jag fri och kan njuta av vädret. Underbart med fågelkvitter, när jag går ut till djuren. 
Vitsippor som blommar, stararna har kommit.... så nu väntar jag bara på ladusvalorna och sädesärlorna.... sedan känns våren fullbordad! 




Fåren behöver snart klippas, så jag får bli färdig till att bestämma en dag för detta, med min fårklippare. 
Tyvärr måste jag städa inne i huset, för gubben vet inte vad ordet städa betyder... skyller på sin astma... hm, jag undrar om det är där skon klämmer???  Karar har nog i allmänhet inte satt sig in, i det där med att städa.....eller hur?... är det inte så? 
Nåja, när jag har avklarat denna roliga syssla, blir det nog en ridtur. 
Njuter extra av morgon kaffet, i en av mina nya latemuggar, jag köpte när jag var i Danmark.




 Nu har jag gett mig själv köpstopp när det gäller Green Gates muggar.... nu är mottot "bara titta" 
Ingela, du behöver inte fler!! 
Kul som vanligt, med ditt besök här på gården. Kram Ingela 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentar: